Kvalifikacijos tobulinimo programa

Programa, finansuojama pagal projektą Nr. 10-046-P-0001 vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12- 003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“, finansuojamas NextGenerationEU lėšomis, skirta mokytojams, dirbatiems pagal bendrojo
ugdymo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo bei profesinio mokymo programas, taip pat pagalbos mokiniui specialistams ir švietimo
įstaigų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams.
Mokymai NEMOKAMI, jei dalyvis dar NĖRA dalyvavęs nacionalinėje projekto „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“ programoje.
Programos rezultatai
- Mokymo ir mokymosi skaitmeninėje aplinkoje kompetencija. Planuoja ir organizuoja mokymą ir mokymąsi skaitmeninėje aplinkoje atsižvelgiant į siekiamus rezultatus, mokymosi metodus bei skaitmeninės mokymosi aplinkos teikiamas galimybes.
- Mokytojų kompetencija plėtoti mokinių skaitmenines kompetencijas. Mokytojai plėtoja mokinių skaitmenines kompetencijas ugdymo proceso metu.
- Pasiekimų vertinimo skaitmeninėje aplinkoje kompetencija. Taiko įvairias vertinimo strategijas naudojant skaitmeninių technologijų įrankius, pagrindžiant jų tinkamumą ir naudą. Mokymosi duomenų analizės pagrindu stebi, įtraukia ir teikia paramą moksleiviams skaitmeninėje aplinkoje mokymosi ir pasiekimų vertinimo metu.
- Mokytojų profesinio įsitraukimo kompetencija. Tikslingai naudoja skaitmeninių technologijų galimybes bendradarbiavimui su kolegomis siekiant bendrų tikslų konkrečiame kontekste. Atsakingai renkasi ir taiko dirbtinio intelekto ir kitų technologinių inovacijų sprendimus.
Programos turinys
1. Mokymas ir mokymasis skaitmeninėje aplinkoje
- Dirbtinio intelekto (DI) ir kitų technologijų taikymo iššūkiai mokymo(-si) metu (sąvokos, iššūkiai, mokymosi modeliai);
- Mokymo ir mokymosi inovacijos skaitmeninėje aplinkoje, įtraukiant (generatyvinio) DI ir EdTech sprendimus;
- Mokymasis bendradarbiaujant.
2. Užduočių ir veiklų kūrimas mokinių skaitmeninių kompetencijų plėtojimui ugdymo proceso metu. DI keliami iššūkiai
3. Vertinimas skaitmeninėje aplinkoje
- Skaitmeninio vertinimo strategijos;
- Moksleivių įtrauktis ir mokymosi duomenų analitika kaip DI elementas;
- Skaitmeniniai įrankiai vertinimui ir grįžtamajam ryšiui.
4. Profesinis bendradarbiavimas skaitmeninėje aplinkoje
- Kognityvinių tikslų siekimas DI amžiuje ir mokymo(-si) metodų apžvalga;
- Skaitmeninio bendradarbiavimo ypatumai akademinėje/ švietimo aplinkoje. Atvirieji švietimo ištekliai.
Programos organizavimas
- 72 valandų kontaktiniam laikui nuotoliniu būdu skirtos praktikavimuisi, aktyvioms veikloms, įvairių technologinių įrankių išbandymui, taikymui bei atsiskaitomosioms užduotims rengti.
- 63 val. skirtos savarankiškam darbui, teorinės medžiagos įsisavinimui, vaizdo medžiagos peržiūrai.
Programos aprašas
Kontaktiniai užsiėmimai vyks 2 kartus per savaitę (8 akad. val.) užsiėmimus pradedant nuo 16 val. antradieniais (teorija) 2 akad. val. ir nuo 9 val. šeštadieniais (praktika) 6 akad. val.
Užsiėmimų tvarkaraštis
Programos nauda
Programoje įgytos ir (ar) plėtotos kompetencijos gali būti įskaitomos Vytauto Didžiojo universiteto magistro studijų programoje „Švietimo vadyba“, studijų dalykas „E.mokymosi technologijos“
- Dėstytojas: Irmantas Adomaitis
- Dėstytojas: Estela Daukšienė
- Dėstytojas: Justina Naujokaitienė
- Dėstytojas: Indrė Oleškevičienė
- Dėstytojas: Giedrė Tamoliūnė
- Dėstytojas: Daiva Urmonienė
- Dėstytojas: Airina Volungevičienė

Programos tikslas:
Besimokančiųjų informacinių komunikacinių technologijų ir medijos priemonių naudojimo raštingumas bei problemų sprendimas ieškant pagalbos skaitmeninėje erdvėje.
Baigę mokymus besimokantieji gebės:
- Įvairiuose informacijos šaltiniuose tikslingai ieškoti informacijos, taikyti skirtingas ir kurti naujas paieškos strategijas, laikytis etikos principų (gerbti ir saugoti autorių teises), analizuoti ir vertinti atrinktos informacijos tinkamumą ir patikimumą.
- Kurti naują, originalų ir aktualų turinį, jį koreguoti, išreikšti save skaitmeninėmis priemonėmis
- Išvengti pavojų sveikatai ir grėsmių fizinei bei psichologinei gerovei, naudojantis skaitmeninėmis technologijomis bei naudoti skaitmenines technologijas, skirtas socialinei gerovei ir socialiai įtraukčiai užtikrinti.
- Nustatyti technines problemas, kylančias naudojant skaitmenines priemones ir skaitmenines aplinkas, bei jas išspręsti ieškant pagalbos virtualioje erdvėje.
Mokomąją medžiagą sudaro vaizdo, garso, PPT, rašytinė mokomoji medžiaga, atvirieji švietimo ištekliai ir užsienio universitetų ekspertų parengta medžiaga analizuojama tematika.
- Dėstytojas: Irmantas Adomaitis
- Dėstytojas: Indrė Oleškevičienė
- Dėstytojas: Elena Trepulė
- Dėstytojas: Daiva Urmonienė
- Dėstytojas: Airina Volungevičienė

Programos tikslas:
Besimokančiųjų pažinimas ir įgalinimas veikti skaitmeninėje aplinkoje
Baigę mokymus besimokantieji gebės:
- Motyvuoti ir įtraukti besimokančiuosius naudoti skaitmenines technologijas, atsižvelgiant į jų skaitmeninius lūkesčius ir gebėjimus, naudojimo galimybes.
- Pagerinti prieinamumą prie mokymo procese naudojamų išteklių ir skaitmeninės aplinkos visiems besimokantiesiems, atsižvelgiant į tikslinę grupę ir jos poreikius, pvz., parinkti šriftą, dydį, spalvas, kalbą, išdėstymą, struktūrą.
- Taikyti diferencijavimą ir personalizavimą grindžiant juos skaitmeninėmis technologijomis įvairius mokymosi poreikius turintiems mokiniams.
- Įtraukti besimokančiuosius į savarankišką veiklą ir realaus pasaulio tyrinėjimus, pasitelkiant skaitmeninę erdvę, įrankius ir priemones.
Mokomąją medžiagą sudaro vaizdo, garso, PPT, rašytinė mokomoji medžiaga, atvirieji švietimo ištekliai ir užsienio universitetų ekspertų parengta medžiaga analizuojama tematika.
- Dėstytojas: Irmantas Adomaitis
- Dėstytojas: Giedrė Tamoliūnė
- Dėstytojas: Elena Trepulė
- Dėstytojas: Daiva Urmonienė
- Dėstytojas: Airina Volungevičienė

Programos tikslas:
Technologijų naudojimas, pritaikant jas įvairioms vertinimo strategijoms; duomenų apie besimokančiųjų pasiekimus ir pažangą analizavimas ir grįžtamojo ryšio teikimas besimokantiesiems skaitmeninėje aplinkoje.
Baigę mokymus besimokantieji gebės:
- Pritaikyti vertinimo strategijų įvairovę naudojant skaitmeninių technologijų įrankius, pagrindžiant jų tinkamumą ir naudą skatinant studentų mokymąsi.
- Atpažinti įrankius, kurie kaupia ir vizualizuoja duomenis, juos tinkamai pasirinkti priimant sprendimus apie mokymosi proceso tobulinimo, ir jais naudotis teikiant grįžtamąjį ryšį skaitmeninėje aplinkoje.
- Parengti vertinimo užduotis, testus ir pripažinti besimokančiojo pasiekimus skaitmeninėje aplinkoje
- Parinkti tinkamus tapatybės nustatymo būdus pasiekimų vertinimui nuotolinio mokymosi aplinkose.
Mokomąją medžiagą sudaro vaizdo, garso, PPT, rašytinė mokomoji medžiaga, atvirieji švietimo ištekliai ir užsienio universitetų ekspertų parengta medžiaga analizuojama tematika.
- Dėstytojas: Estela Daukšienė
- Dėstytojas: Margarita Teresevičienė
- Dėstytojas: Daiva Urmonienė
- Dėstytojas: Airina Volungevičienė

Programos tikslas:
Mokymo(-si) planavimas ir organizavimas skaitmeninėje aplinkoje, skaitmeninių technologijų naudojimas skatinant tarpusavio bendradarbiavimą ir savivaldų mokymąsi
Baigę mokymus besimokantieji gebės:
- Planuoti skaitmeninį mokymąsi atsižvelgiant į siekiamus rezultatus ir skirtingus mokymosi metodus bei skaitmeninės mokymosi aplinkos teikiamas galimybes
- Organizuoti mokymąsi, atsižvelgiant į pasikeitusius besimokančiųjų poreikius ir technologijų plėtrą.
- Pasirinkti ir taikyti bendradarbiavimo strategijas pasitelkiant skaitmenines technologijas.
- Parinkti įrankius ir priemones savivaldaus mokymosi gebėjimams ir įgūdžiams formuotis
Mokomąją medžiagą sudaro vaizdo, garso, PPT, rašytinė mokomoji medžiaga,
atvirieji švietimo ištekliai ir užsienio universitetų ekspertų parengta
medžiaga analizuojama tematika.
- Dėstytojas: Irmantas Adomaitis
- Dėstytojas: Estela Daukšienė
- Dėstytojas: Margarita Teresevičienė
- Dėstytojas: Elena Trepulė
- Dėstytojas: Daiva Urmonienė
- Dėstytojas: Airina Volungevičienė

Programos tikslas
Skaitmeninių išteklių planavimas ir pasirinkimas, atsižvelgiant į mokymosi tikslą, kontekstą, tikslinę grupę; skaitmeninio mokymosi turinio kūrimas ir keitimas bei skaitmeninių išteklių kūrimas, tvarkymas ir dalijimasis, pasitelkiant atvirųjų švietimo išteklių paiešką, kūrimą, adaptavimą, licencijavimą.
Baigę mokymus besimokantieji gebės:
- Pasirinkti skaitmeninius išteklius atitinkamai pagal keliamus mokymosi tikslus ir mokymosi metodus, kontekstą, kuriame vyksta mokymasis ir besimokančiųjų tikslinę grupę.
- Sukurti ir adaptuoti skaitmeninį turinį, atsižvelgiant į konkretų mokymosi tikslą, mokymosi metodus ir mokymosi kontekstą.
- Sukurti ir adaptuoti skaitmeninį turinį, atsižvelgiant į paramos teikimo, vertinimo strategiją ir technologijų pasirinkimo sprendimus.
- Tvarkyti (atviruosius) skaitmeninius išteklius, atsižvelgiant į privatumą ir autorinių teisių taisykles bei jais dalintis su besimokančiaisiais, kolegomis ir socialiniais dalininkais, įvertinant dalijimosi poreikį ir pasekmes.
Mokomąją medžiagą sudaro vaizdo, garso, PPT, rašytinė mokomoji medžiaga, atvirieji švietimo ištekliai ir užsienio universitetų ekspertų parengta medžiaga analizuojama tematika.
- Dėstytojas: Estela Daukšienė
- Dėstytojas: Indrė Oleškevičienė
- Dėstytojas: Margarita Teresevičienė
- Dėstytojas: Daiva Urmonienė
- Dėstytojas: Airina Volungevičienė

Programos tikslas:
Skatinti skaitmeninių technologijų naudojimą bendravimui ir bendradarbiavimui organizacijoje dalijantis žiniomis ir patirtimi bei kuriant pedagoginės praktikos naujoves; tobulinant savo profesinę kvalifikaciją.
Baigę mokymus besimokantieji gebės:
- Tikslingai naudoti skaitmeninių technologijų galimybes bendradarbiavimui su kolegomis siekiant bendrų tikslų konkrečiame kontekste.
- Naudoti skaitmenines technologijas dalijantis žiniomis ir patirtimi bei diegiant pedagogines naujoves.
- Kritiškai vertinti savo pedagoginę ir skaitmeninę veiklą, identifikuojant trūkstamus gebėjimus ir numatant tobulėjimo sritis
- Pasirinkti ir formaliai ar neformaliai dalyvauti internetinėse profesinėse bendruomenėse, gaunamas žinias naudoti profesiniam tobulėjimui.
Mokomąją medžiagą sudaro vaizdo, garso, PPT, rašytinė mokomoji medžiaga, atvirieji švietimo ištekliai ir užsienio universitetų ekspertų parengta medžiaga analizuojama tematika.
- Dėstytojas: Irmantas Adomaitis
- Dėstytojas: Giedrė Tamoliūnė
- Dėstytojas: Margarita Teresevičienė
- Dėstytojas: Elena Trepulė
- Dėstytojas: Daiva Urmonienė
- Dėstytojas: Airina Volungevičienė