Kursas suteikia studentams galimybę gilinti supratimą apie teritorijų, erdvės ir sienų tyrimus, taikant bendradarbiavimo ir tarpdisciplininius metodus. Erdves ir sienas nagrinėjame kaip socialiai ir politiškai sukurtus reiškinius, apibrėžtus kultūrinėmis reikšmėmis, istoriniais procesais ir galios santykiais. Dėmesys skiriamas tam, kaip teritorijos konstruojamos per teisines, politines ir afektyvias praktikas, susijusias su tapatybe, valdymu ir priklausomybe. Kursas pabrėžia tarpdisciplininio bendradarbiavimo svarbą, įtraukiant dalyvaujamąją kartografiją, skaitmeninę etnografiją ir bendrakūrą su bendruomenėmis. Jis taip pat skatina derinti kiekybinius ir kokybinius metodus, pasitelkiant naujas dirbtinio intelekto ir kompiuterinių tyrimų priemones.

Baigę mokymus besimokantieji gebės:

  • Kritiškai analizuoti teritorijos, erdvės ir sienų sampratas kaip socialiai ir politiškai konstruojamus reiškinius.
  • Įvertinti tarpdisciplininio bendradarbiavimo svarbą tiriant erdvės ir ribų dinamiką šiuolaikinių socialinių pokyčių kontekste.
  • Taikyti dalyvaujamąsias ir bendrakūros su bendruomenėmis tyrimų metodikas, tokias kaip skaitmeninė etnografija.
  • Integruoti kiekybinius ir kokybinius tyrimo metodus, pasitelkdami kompiuterines ir dirbtinio intelekto priemones.
  • Reflektuoti bendradarbiavimą kaip epistemologinę poziciją ir praktinę tyrimų strategiją.

Temos apima: miestų ribas ir socialines erdves; pasaulius, erdves ir ribas – apie žmogaus ir technologijų santykių dviprasmiškumą; bendruomenių ribas ir lyginamųjų Europos studijų iššūkius; epistemines ribas akademinėje bendruomenėje; transnacionalizmo tyrimą per teoriją ir metodiką – socialinių tinklų transformacinį potencialą; ribas kritinėse menų srityse.

Kursas sukurtas: 2025-10-21

APIMTIS: 26 val. kontaktinio, 61 val. savarankiško darbo. Apimtis – 3 ECTS.
TIKSLINĖ GRUPĖ: Doktorantai ir podoktorantūros stažuotojai.
IŠANKSTINIS PASIRENGIMAS: Bazinės žinios socialinių mokslų metodologijoje ir domėjimasis tarpdisciplininiais tyrimais.
ĮGYTŲ KOMPETENCIJŲ PRIPAŽINIMAS: Išduodama akademinė pažyma.
TRUKMĖ: 1 savaitė kontaktinio darbo ir 8 savaitės savarankiško darbo.
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Taip
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Ne
This training aims to further contribute to building a diverse higher education sector, promoting human rights, respect for diversity, freedom of expression, equality, and equity. At the same time, training focuses on providing solutions to the societal challenges connected to discrimination based on social orientation, gender identity and sex characteristics by promoting and enhancing the notion of active bystandership, which will also contribute to enhancing active citizenship and the cohesion of the societies.   Training thrives on promoting active bystandership, active citizenship, tolerance, equality and diversity, openness and contributing to social cohesion by sensitising and encouraging all parties to take an active role in phenomena of discrimination and intolerance in academic and everyday life.
IŠANKSTINIS PASIRENGIMAS: Nebūtinas
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Ne
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Ne

Siekiama įgalinti pedagogus sistemiškai įgyvendinti pagrindiniame ugdyme Gyvenimo įgūdžių mokomojo dalyko tikslą ir siekius, tobulinant visuminio asmenybės ugdymo (-si) proceso organizavimo ir didaktikos kompetencijas.
Sukurta: 2023 09 20

IŠANKSTINIS PASIRENGIMAS: Nebūtinas
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Ne
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Ne
IŠANKSTINIS PASIRENGIMAS: Nebūtinas
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Ne
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Ne

Programa parengta remiantis LR Švietimo ir mokslo ministrės įsakymu „Dėl pedagoginių ir psichologinių žinių kurso vykdymo tvarkos aprašo“ (2017-06-28 Nr.V-534) Programos paskirtis - suteikti asmenims pedagogikos ir psichologijos žinių pagrindus, būtinų veiksmingai ugdyti mokinius pagal profesinio mokymo programas ir neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo) programas, atskleisti pagrindinius pedagoginės veiklos principus ir psichologinius dėsningumus, charakterizuoti pedagoginės veiklos bei mokymo/si galimybes skirtingose mokymo ir mokymosi situacijose.

IŠANKSTINIS PASIRENGIMAS: Nebūtinas
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Ne
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Ne

Mokymų metu aptariamos temos: 

  • Skaitmeniniai ženkliukai jų paskirtis ir galimybės.
  • Pritaikymas mokymosi procese. 
  • Skaitmeninių ženkliukų kūrimas VDU Moodle aplinkoje,
    • susiejimas su veiklomis,
    • kriterijų nustatymas. 
  • Automatinis ir rankinis skaitmeninių ženkukų išdavimas Moodle aplinkoje. 
  • Nemokamos skaitmeninių ženkliukų saugojimo platformos ir jų teikiamos galimybės.
IŠANKSTINIS PASIRENGIMAS: Nebūtinas
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Ne
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Ne

Jūs išmoksite:

  • apibūdinti pagrindinius lytiškumo, seksualumo ir šeimų įvairovės aspektus,
  • aptarti lyčių ir lytiškumo sampratas,
  • įvardinti lyčių politikos ir reprodukcinės sveikatos problemas,
  • analizuoti vaikų ir paauglių seksualumo raišką,
  • apibūdinti šeimų kaitos procesus ir šeiminės laimės socialinius kontekstus,
  • įvardinti religijų požiūrio į lytiškumą, seksualumą, šeimą ir vaikystę įvairovę.

Jūs sužinosite (temos):

  • Kas yra lytis? Kiek egzistuoja lyčių? Biologiniai ir sociologiniai paaiškinimai.
  • Seksualumas: nuo paslapties iki atviro kalbėjimo.
  • Kodėl svarbus seksualinis švietimas.
  • Lyčių ir gimstamumo politika Lietuvoje.
  • Lyčių ir seksualinė įvairovė mokykloje.
  • Vaikų seksualumas: sveiko seksualiniai vystymosi požymiai, kaip derėtų kalbėtis su vaiku apie seksualumą.
  • Paauglių seksualumas: raiškos ypatumai ir seksualinio švietimo galimybės.
  • Šeima istorijoje: kaip keitėsi šeimyninis gyvenimas per praėjusius tris šimtmečius.
  • Šeimos pokyčiai: gyvenimas ne-santuokoje, vedybos, skyrybos.
  • Šeimyninė laimė: ar tikrai viskas priklauso tik nuo norų bei valios.
  • Kaip religijos formuoja mūsų supratimą apie lytis ir šeimą.
  • Kaip religijos veikia vaikystę?
APIMTIS: 80 ak.val. (3 ECTS)
TIKSLINĖ GRUPĖ: Mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojantys skyrių vedėjai, mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai norintys kelti savo kvalifikaciją
IŠANKSTINIS PASIRENGIMAS: Praktinės veiklos patirtis
ĮGYTŲ KOMPETENCIJŲ PRIPAŽINIMAS: Pažymėjimas (gavus teigiamą įvertinimą po baigiamojo atsiskaitymo)
TRUKMĖ: 10 savaičių
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Ne
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Ne

Jūs išmoksite:

  • projektuoti ir diegti ugdymo turinio inovacijas,
  • taikyti supervizijos ir ugdomojo vadovavimo būdus,
  • kurti ir palaikyti konstruktyvių sąveikų tarp jaunojo pedagogo ir kitų švietimo organizacijos bendruomenės narių,
  • projektuoti ir atlikti profesinės veiklos tyrimą.

Jus sužinosite:

  • Kokia yra mentoriavimo samprata ir veiklos uždaviniai?
  • Kokia yra jaunojo pedagogo ir švietimo organizacijos bendruomenės sąveiką?
  • Kokios yra inovatyvios mokymo formos ir priemonės?
  • Kas yra supervizija?
  • Koks yra ugdomasis vadovavimas mentorystėje?
  • Kaip realizuoti mentoriavimo funkcijas taikant neuromokslų pasiekimus?
  • Kokie yra ugdymo turinio dizaino, inovacijos ir įgyvendinimo kokybės rodikliai?
  • Kokia yra profesinės veiklos tyrimo eiga ir procedūros?
 
APIMTIS: 107 ak. val. (4 ECTS)
TIKSLINĖ GRUPĖ: Pedagogai, mokyklos adminstracijos darbuotojai
ĮGYTŲ KOMPETENCIJŲ PRIPAŽINIMAS: Pažymėjimas (gavus teigiamą įvertinimą po baigiamojo atsiskaitymo)
TRUKMĖ: 12 savaičių
GRUPĖS DYDIS: 6
AR ATIDARYTAS PIRKIMAS?: Ne
AR ATIDARYTA REGISTRACIJA?: Taip