
The course provides students with an opportunity to deepen their understanding of territory, space, and border studies through collaborative and interdisciplinary methods. Spaces and boundaries are examined as socially and politically constructed phenomena, shaped by cultural meanings, historical processes, and power relations. The focus is on how territories are constructed through legal, political, and affective practices related to identity, governance, and belonging. The course emphasizes the importance of interdisciplinary collaboration, involving participatory cartography, digital ethnography, and co-creation with communities. It also encourages combining quantitative and qualitative methods by employing new artificial intelligence and computational research tools.
Upon completion, learners will be able to:
- Critically analyze concepts of territory, space, and borders as socially and politically constructed phenomena.
- Assess the importance of interdisciplinary collaboration in exploring spatial and boundary dynamics within contemporary social change contexts.
- Apply participatory and co-creation research methodologies with communities, such as digital ethnography.
- Integrate quantitative and qualitative research methods using computational and AI-based tools.
- Reflect on collaboration as both an epistemological stance and a practical research strategy.
Topics include: urban boundaries and social spaces; worlds, spaces, and borders – on the ambiguity of human-technology relations; community boundaries and the challenges of comparative European studies; epistemic boundaries within academia; studying transnationalism through theory and methodology – the transformative potential of social networks; and boundaries in critical art practices.
Course created: 2025-10-21

- Teacher: Milda Ališauskienė
- Teacher: Laura Bugatti
- Teacher: Konstantinos Daoultzis
- Teacher: Gintare Poce

Created on: 2023 09 20

- Teacher: Loreta Bukšnytė-Marmienė
- Teacher: Daiva Jakavonytė-Staškuvienė
- Teacher: Alicija Romeiko

Programa
parengta remiantis LR Švietimo ir mokslo ministrės įsakymu „Dėl pedagoginių ir
psichologinių žinių kurso vykdymo tvarkos aprašo“ (2017-06-28 Nr.V-534)
Programos paskirtis - suteikti asmenims pedagogikos ir psichologijos žinių
pagrindus, būtinų veiksmingai ugdyti mokinius pagal profesinio mokymo programas
ir neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo)
programas, atskleisti pagrindinius pedagoginės veiklos principus ir
psichologinius dėsningumus, charakterizuoti pedagoginės veiklos bei mokymo/si
galimybes skirtingose mokymo ir mokymosi situacijose.
- Teacher: Agnė Brandišauskienė
- Teacher: Loreta Bukšnytė-Marmienė
- Teacher: Daiva Jakavonytė-Staškuvienė
- Teacher: Alicija Romeiko

Mokymų metu aptariamos temos:
- Skaitmeniniai ženkliukai jų paskirtis ir galimybės.
- Pritaikymas mokymosi procese.
- Skaitmeninių ženkliukų kūrimas VDU Moodle aplinkoje,
- susiejimas su veiklomis,
- kriterijų nustatymas.
- Automatinis ir rankinis skaitmeninių ženkukų išdavimas Moodle aplinkoje.
- Nemokamos skaitmeninių ženkliukų saugojimo platformos ir jų teikiamos galimybės.

Jūs išmoksite:
- apibūdinti pagrindinius lytiškumo, seksualumo ir šeimų įvairovės aspektus,
- aptarti lyčių ir lytiškumo sampratas,
- įvardinti lyčių politikos ir reprodukcinės sveikatos problemas,
- analizuoti vaikų ir paauglių seksualumo raišką,
- apibūdinti šeimų kaitos procesus ir šeiminės laimės socialinius kontekstus,
- įvardinti religijų požiūrio į lytiškumą, seksualumą, šeimą ir vaikystę įvairovę.
Jūs sužinosite (temos):
- Kas yra lytis? Kiek egzistuoja lyčių? Biologiniai ir sociologiniai paaiškinimai.
- Seksualumas: nuo paslapties iki atviro kalbėjimo.
- Kodėl svarbus seksualinis švietimas.
- Lyčių ir gimstamumo politika Lietuvoje.
- Lyčių ir seksualinė įvairovė mokykloje.
- Vaikų seksualumas: sveiko seksualiniai vystymosi požymiai, kaip derėtų kalbėtis su vaiku apie seksualumą.
- Paauglių seksualumas: raiškos ypatumai ir seksualinio švietimo galimybės.
- Šeima istorijoje: kaip keitėsi šeimyninis gyvenimas per praėjusius tris šimtmečius.
- Šeimos pokyčiai: gyvenimas ne-santuokoje, vedybos, skyrybos.
- Šeimyninė laimė: ar tikrai viskas priklauso tik nuo norų bei valios.
- Kaip religijos formuoja mūsų supratimą apie lytis ir šeimą.
- Kaip religijos veikia vaikystę?
- Teacher: Milda Ališauskienė
- Teacher: Ernesta Platukyte

Jūs išmoksite:
- projektuoti ir diegti ugdymo turinio inovacijas,
- taikyti supervizijos ir ugdomojo vadovavimo būdus,
- kurti ir palaikyti konstruktyvių sąveikų tarp jaunojo pedagogo ir kitų švietimo organizacijos bendruomenės narių,
- projektuoti ir atlikti profesinės veiklos tyrimą.
Jus sužinosite:
- Kokia yra mentoriavimo samprata ir veiklos uždaviniai?
- Kokia yra jaunojo pedagogo ir švietimo organizacijos bendruomenės sąveiką?
- Kokios yra inovatyvios mokymo formos ir priemonės?
- Kas yra supervizija?
- Koks yra ugdomasis vadovavimas mentorystėje?
- Kaip realizuoti mentoriavimo funkcijas taikant neuromokslų pasiekimus?
- Kokie yra ugdymo turinio dizaino, inovacijos ir įgyvendinimo kokybės rodikliai?
- Kokia yra profesinės veiklos tyrimo eiga ir procedūros?
- Teacher: Eglė Gerulaitienė
- Teacher: Odeta Norkutė

